Milyen a siker természete? Hogy függ össze ez a playback színházzal?

Playback Szeksázrdon

Mi történt?

Szerdán egy előadással befejeztük a Szekszárdi Waldorf Iskolában február óta tartott playback színházi csoportunkat egy záróelőadással és ismét megéreztük a siker ízét.

Ezért most a siker hozadékáról fogok írni, arról, milyen a siker, mit hozhat Neked és milyen lesz, amikor eléred.

Mi a playback színház?

 A playback színház az improvizációs színház olyan formája, amely az interaktivitást, a történetmesélést állítja a színházi előadás középpontjába: a nézők hangulatokat, életérzéseket, történeteket, álmokat osztanak meg, amelyeket a társulat zene kíséretében improvizálva játszik el” (Az idézet forrása: www.pszichodrama.hu). Annyiban más, mint a pszichodráma, hogy itt a néző nem szerepel a jelenetben, hanem a színészek játsszák el neki történetét.

Az esettanulmány

A társam a Pécsi Playback Színház tagja, én pedig a szekszárdi Paletta Színház tagja voltam és mindketten pszichodrámázunk. Így felkértek minket, hogy tarthatnánk idén február és június között egy hat-hét alkalmas tréninget az iskolában, kamaszoknak. Meg is tartottuk és ez fejeződött be a héten egy sikeres előadással.

Ebben a pár hónapos projektben minden benne volt, ami a sikert sikerré teszi, így esettanulmányként szolgálhat. Néhány fontos mérföldkő:

1. Azért kezdtük el, mert volt arra igény az iskolában, hogy a hetedik – nyolcadik osztályosoknak tartson valaki drámacsoportot. Mivel rólunk hallották, hogy pszichodrámázunk, ezért megkérdezték, tartanánk-e. Annak ellenére kértek fel, hogy fogalmuk sem volt, hogy mi a pszichodráma és a playback színházról sem hallottak sosem.

2. Mi elvállaltuk, megterveztük és belevágtunk.

Playback jelenet3. A résztvevők toborzása nem úgy alakult, ahogy vártuk. Egyszer kaptunk 15 percet amikor az egész iskola előtt elmondhattuk, mit ajánlunk. Szinte senki sem jelentkezett. Szülői kapcsolatokon és érdeklődőkön keresztül 4 diákkal kezdtük el a próbákat.

4. Nehezen indultak a próbák. Az első két-három próbán a résztvevők elkéstek, nem akartak részt venni, tehát a nehézségek fokozódtak. Az még inkább nehézzé tette, hogy péntek délutánonként voltak a próbák és a hétvége közeledtével elég értelmetlennek tűnt az egész projekt, a nehézségek miatt. De kitartottunk, annak ellenére, hogy gyakorlatilag minden felborulni látszott.

5. Valamikor április tájékán hirtelen beindult a projekt! Egy résztvevő, aki addig sem nagyon akar ott lenni, kiszállt és az egyre lelkesebbé váló csoporttagok más iskolákból elhozták három ismerősüket, így már nyolcan lettünk! A lelkesedés azon is észrevehető volt, hogy nem késtek, előre berendezték és kitakarították a termet és rábeszéltek minket, hogy a tervek szerinti két hét helyett tartsuk hetente a próbákat.

6. A lelkesedés annyira magasra hágott, hogy még tavaszi szünetben is bejöttek az iskolába próbálni – nem akartak kihagyni egy hetet. Az utolsó előtti próbára egy zenészt is be tudtunk csábítani, aki az első kistechnika után azonnal elkötelezte magát a társulatnak. (Előtte annyit tudott a playbackról, hogy “valami pszichoizé”).

7. Végül ezen a héten volt a záróelőadás, ahol megmutattuk az szülőknek, diákoknak, tanároknak, hogy mit tud a társulat. A végén még voltak időpontegyeztetési problémák, mert majdnem ütközött más iskolai rendezvényekkel. De megtartottuk az előadást, majdnem 50-en voltak a nézők és nagy sikert arattunk! A közönség végig jól érezte magát, többen gratuláltak és érződött a siker.

8. Aztán, ahogy lenni szokott, a siker újabb sikert szült: szeptembertől folytatjuk, rendszeresen és mostmár nem megtűrt, hanem támogatott tevékenységként. Ráadásul felkértek bennünket egy nyári három – négynapos intenzív playback -tréning megtartására, ahová csak magunkat kell hoznunk, minden mást megszerveznek.

Ez a siker folyamata és természete. Te milyen következtetést vonsz le belőle akár a magad számára, akár a sikerre vonatkozóan? Írd a kommentek közé!

 

Iratkozz fel a blogértesítőre és küldök emailt, amikor új bejegyzést írok!

 


 

Megosztás = Köszönöm, ez hasznos volt!

Szólj hozzá!

*