5 NEM önismereti kérdés, amit át kell gondolnod, mielőtt belevágsz egy üzletbe

5 külső kérdésBár ez nem egy marketinges és cégépítős blog, de az önismerethez az is hozzátartozik, hogy az embert a realításban tartja. Ezért fontos a fenti 5 alapkérdés, amit érdemes feltenned magadnak, mielőtt bármilyen vállalkozásba, üzletépítésbe fogsz. Ha az üzlet ezeken elbukik, akkor jól gondold meg, hogy foglalkozz-e vele!

Ez a JPÉ stratégia (Józan Paraszti Ész).

1. Tényleg van-e benne pénz?

Ez alapvető. Vannak olyan lehetőségek, amelyek elavultak már vagy a piac nem olyan állapotú, vagy gyakorlatilag nincs piaca a terméknek/szolgáltatásnak és ezért szinte biztos, hogy nincs benne számodra pénz, maximum elvileg. Erre jó példa a hitelezés. A 2000-res évek elején és közepén hiteleket értékesíteni aranybánya volt. Ma már nem az. Persze, most is vannak magas jutalékot kínáló bankok és hitelközvetítő cégek, csak éppen az ügyfelek hiányoznak. Tehát gyakorlatilag elfogyott belőle a pénz. Másik ilyen példa a mobiltelefon értékesítés. 10 éve jó üzlet volt. Már nem az.

2. Kihez vándorol a pénz?

Ha van is benne pénz, nézd meg, hová kerül a végén? Mert ha főleg nem nálad marad, akkor nem te fogsz jól keresni belőle. Egy példa erre: ha a helyi hipermarketben nyitsz egy üzletet, akkor a bérleti díj valahol havi félmillió környékén mozog és kell legalább egy alkalmazott is hozzá. Tehát, amit megtermelsz, annak komoly része csak átfolyik rajtad és megy az üzletet bérbeadó cég zsebébe és egyéb fix költségekre. Biztosan ezt akarod? Nem véletlen, hogy több hiperben folyamatosan cserélődnek a bérlők.

3. Van-e rendszer, amely elősegíti azt, hogy átlagos képességekkel is jól keress?

Sok értékesítési hálózat kiírhatná a kapujára: hősöket keresünk! Tehát olyan embereket, akik minden hátrányt leküzdve egyedül felépítik az üzletet. Sajnos vállalkozóként is sokak szemlélete hasonló. Pedig a valóság az, hogy kevés hős van. Általában az emberek nem hősök akarnak lenni, hanem jól meg akarnak élni a munkájukból. Ha Te is ezt akarod, akkor nézd meg, hogy van-e vagy építhető-e rendszer, ami lehetővé teszi, hogy ne minden tőled függjön?

4. Akarják-e az emberek, amit árulsz? Reális-e a termék?

Pár embernek bármit el lehet adni. De ha nincs egy olyan, elegendő nagyságú csoport, amely akarja is azt, amivel a vállalkozásod foglalkozik, (és hajlandó is fizetni érte), akkor halálra van ítélve a vállalkozásod.

A termék pedig akkor reális, ha nem művi igényeken alapul. Hanem tényleges, valós igényeken.

5.   Tisztességes-e az üzlet vagy a termék?

A világ tele van olyan üzletekkel, termékekkel, amelyek az emberek hiszékenységére, kapzsiságára alapoznak vagy szándékosan becsapják őket, visszaélve kiszolgáltatott vagy információhiányos helyzetükkel. A kapzsiságra alapozás főleg, de nem kizátólag a különböző befektetési ajánlatoknál érhető tetten, a kiszolgáltatott helyzetre való alapozás meg az egészségvédelemben.

Ezek azok az üzletek, amelyek nem működnek túl sokáig, vannak emberek, akik jól keresnek vele, de a végén bedőlnek. Akár büntetőjogi következményei is járhatnak. Biztosan ilyet keresel?

Iratkozz fel a blogértesítőre és küldök emailt, amikor új bejegyzést írok!

 



Megosztás = Köszönöm, ez hasznos volt!

Szólj hozzá!

*